עבודה על זירה 11 - עיתונות ספורט

עבודה על זירה 11 - עיתונות ספורט 

הקטע שבחרתי הוא קטע סאטירי מתוך הסדרה " אנחנו במפה":

   

ציטוט מתחילת הסרטון של "אנחנו במפה": "יותר ויותר נשים מתעסקות בספורט מקצועני וגם בעיתונות ספורט. אבל מתי בפעם האחרונה

 שמעתן פרשנית במשחק כדורגל או כדורסל גברים" ד"ר אילן תמיר , כלכליסט. 

הקטע מתאר את התוכן בו מעוניין עורך האתר להפיץ ולפרסם בפני הקוראים. הוא טוען כי לבוש חושפני של נשים , פרסום

 רכילות ותוכן "צהוב" ויצירת כותרות בומבסטיות היא הדרך ליצור עניין אצל הקורא ולהרוויח יותר כניסות לכתבות.


נשים וספורט:

הדרה של נשים מהמרחב הציבורי במאה ה -19, כללה בתוכה גם הדרה מהעיסוק בספורט ומהשתתפות במשחקים 

האולימפיים. התקשורת מתייחסת לספורט נשי כשולי ולא מעניין ומסקרת אותו פחות באופן משמעותי. גם כאשר נשים 

מקבלות סיקור באתרי הספורט השונים הוא מתמקד בעיקר במראה החיצוני שלהן ופחות בהשגיהן המקצועיים וביכולתן 

התחרותית. הסיקור המועט שמתרחש מקטין את הנשים ומציג אותן כדמות קטנה ומוחלשת שבוכה או מתרגשת מהפסד או 

ניצחון. בסרטון המצורף ניתן לראות שעורך האתר מצרף לצוות העובדים כתבת חדשה שמתבלטת ביופיה החיצוני ומחליט 

לתת לה תפקיד חשוב על המסך. הוא בוחר בה משום ש"הפנים היפות" שלה מייצגות את פני הערוץ והצופה יעדיף לראות

 בחורה שהיא יפה ומושכת גם אם ההבנה שלה בספורט לא טובה והאינטיליגנציה שלה נמוכה, על פני אישה שנראית פחות 

טוב אך בעלת ידע וניסיון בתחום. בנוסף הוא דורש שהאייטמים שעולים לאתר יעסקו בבנות בלבוש חושפני ולא בספורט 

כמו כדורסל נשים מתוך מחשבה שכדורסל נשים לא מעניין אף אחד. העורך מחפיץ נשים ורואה בהן אובייקט מיני שמטרתו

 לגרות את הגבר להיכנס לכתבה וליצור חשיפה ליותר פרסומות.


הקשר הכלכלי בין הספורט לבין הטלוויזיה: 

הטלוויזיה לא רק מתווכת את הספורט לצופים בעצם השידור - היא גם גורם מרכזי שמשפיע על תעשיית הספורט. 

הקשר בין הטלוויזיה לספורט הוא קשר כלכלי והוא הדדי - הטלוויזיה זוכה לרייטינג גבוה ומרוויחה ממכירת זמן מסך

 למפרסמים ואילו הספורט מגיע לקהלים עצומים, מרוויח את זכויות השידור ומגדיל את רווחיו. לעורך האתר בקטע הנ"ל 

חשוב שהכותרות של האתר יצליחו למשוך אנשים להיכנס לכתבות ולכן הוא מפרסם לעיתים רבות תוכן שהוא ברמה נמוכה

 ולא ראוי אך אנשים מתעניינים בו וכך כמות גדולה יותר של אנשים נחשפת גם לפרסומות. ככל שהכמות של האנשים 

הנחשפים לפרסומות גדולה יותר, הבעלים של האתר יוכל לדרוש מחיר גבוה יותר בעבור מתן פרסום.

העורך לא מעוניין לפרסם כתבות הנוגעות לספורט נשים או סוגי ספורט בהם אחוז הרייטינג נמוך כיוון שרמת ההתעניינות 

בתוכן זה עלולה להיות נמוכה - דבר אשר יפגע בהכנסותיו.

הכחדה סימבולית:

היעדר ייצוג של קבוצה מסויימת מאמצעי התקשורת והמדיה. ניתן לראות בסרטון כי עורך האתר פוסל את הרעיון של אחת 

הכותבות לכתוב כתבה על אלופת העולם באגרוף תאילנדי כיוון שלא מדובר באיגרוף תאילנדי על חוף או על משהו שיראה 

אישה בצורה חשופה. לאחר מכן כאשר עולה הצעה לשדר את חצי הגמר של כדורסל הנשים הוא מתייחס לרעיון בצורה 

צינית ומביע זלזול כלפי המפיקה. באופן כללי ענפי הספורט המרכזיים עליהם שמה דגש התקשורת הם: כדורגל , כדורסל 

וטניס. קיימים ענפי ספורט רבים שמאוד פופולארים במדינות אחרות בעולם אך בארץ אינם משודרים בכלל והצופים כמעט 

ולא מודעים לקיומם. כתוצאה מכך אנשים אשר רוצים לעסוק באותם סוגי ספורט נאלצים להסתפק בתנאים מינימליים ולא 

מספקים כיוון שסוג הספורט בהם הם עוסקים לא מקבל חשיפה ולכן גם מתוקצב בהתאם לחשיפה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עבודה על זירה 5 - פרשת השחקנים הצ'צ'נים בב"יתר ירושליים

עבודת סיכום בבלוג כיתה י'